zondag 8 november 2015

Weekje met mijn vriendin Joy 31/10 - 08/11

Hallo allemaal!

Zaterdag 31 oktober is mijn vriendin Joy helemaal in haar eentje vertrokken met het vliegtuig om mij een weekje te komen bezoeken. Helaas kon ze maar 6 nachten blijven. Joy is een leerkracht en geeft les aan het eerste leerjaar lager onderwijs. Ze kon mij dus enkel maar deze korte periode bezoeken, omdat ze herfstvakantie had. Maandag 9 november moest ze terug voor haar klasje staan. Hier lezen jullie wat wij allemaal deze week hebben gedaan:

Zondag 1 november: Rond de middag mocht ik mijn vriendin eindelijk gaan afhalen aan de luchthaven in Port Elizabeth. Ik stond haar op de wachten met een klein roosje in mijn handen. Het weerzien was fantastisch. Er werden uiteraard wat traantjes weggepinkt. Nadien ben ik met haar naar het huis van Connie en Gordon gereden. We hadden een kamer voor 6 nachten in het Radisson Blu hotel geboekt. We konden er pas in rond 15 uur. Vandaar dat ik haar eerst al eens het huis liet zien waar ik de voorbije 6 weken heb doorgebracht. Op onze weg naar daar was het voor Joy al even aanpassen omdat ik langs de linkerkant van de baan aan het rijden was. Ik was dit ondertussen al een tijdje gewoon. Rond 15 uur zijn wij gaan inchecken in ons hotel. We hadden een kamer met zicht op de zee, wat natuurlijk prachtig was. Het weer sloeg een beetje tegen waardoor we deze dag niet meer veel gedaan hebben. Gezellig ergens iets gaan eten en vroeg ons bedje in want morgen gingen we op safari!


Maandag 2 november: Rond 9 uur kwam de man van de safari ons ophalen aan ons hotel. We zagen er allebei enorm naar uit! Het was voor ons beide onze eerste safari en wisten niet goed wat er van moesten verwachten. Eerst moesten we nog een aantal andere mensen gaan ophalen waardoor de voormiddag al bijna om was. Rond 11 uur zijn we met een busje vertrokken. We gingen 2 verschillende parken bezoeken. Het eerste was Addo Elephant park. Jammer genoeg heeft het de hele dag geregend. Daardoor hebben we in het olifanten park, waar ongeveer tussen de 600 en 700 olifanten zitten, maar 7 olifanten gezien. De dieren gingen allemaal schuilen in het bos. Daar geraakte we niet met het busje. We zijn wel langs een grote olifant gereden die op onze weg aan het wandelen was. Daarnaast hebben we nog een aantal andere dieren gezien, zoals everzwijnen, springbokken, zebra's, ... . Spijtig genoeg niet zo veel als ik verwacht had. Nadien hebben we ook een tweede park bezocht, namelijk Schotia. Dit is een veel kleiner park. In dit park hebben we met een echte safari auto rond gereden. Het was nog steeds rot weer en het was koud, maar daardoor waren de wegen heel modderig. Dit gaf je dan echt een safari gevoel. Door grote plassen water of modderstromen rijden heeft ook zijn charmes. In dit park vond ik het persoonlijk veel leuker. Eerst hebben we giraffen en zebra's van heel dichtbij gezien. Toen we langs een grote poel reden, zagen we een alligator langs de kant van de poel liggen. We zijn langs een kudde bizons gereden en er waren veel antilopen die telkens onze weg overstaken. In dit park waren maar 8 olifanten en we hebben maar liefst 7 van de 8 olifanten gezien in dit park! Het was een echt gezin, met nog een kleine olifant. Op een gegeven moment wou zelfs de grootste olifant tegen onze auto botsen om het kleintje te beschermen. De gids riep een paar keer 'Back off' en na een tijdje 'luisterde' de olifant toch. Dat was spannend! We hebben ook heel lang voor de 3 aanwezige leeuwen gezocht en hebben ze uiteindelijk ook gevonden. Enkel de neushorens hebben we niet gezien. 's avonds kregen we ook in het park ons avondeten. Dat was super gezellig met 2 kampvuurtjes. Nadien kregen we nog een korte rit door het park. Toen we wouden vertrekken stonden plots al de olifanten aan de plaats waar wij aten. Dit vond ik zalig om te zien. Het was heel donker en af en toe zag je een flits van de olifanten via de pitslamp van onze gids. Ze stonden echt heel dicht. Nadien heeft de gids ons terug aan ons hotel afgezet en zijn we na een vermoeiende maar zeer leuke dag onmiddellijk in slaap gevallen.

Dinsdag 3 november: Het was eens beter weer. 's Morgens zijn we gaan ontbijten aan het restaurant tegenover ons hotel (vlak aan de zee) Nadien zijn we een wandeling gaan maken. Na de middag kwam de wind op. We zijn naar het winkelcentrum Bay West geweest. Joy shopt graag (zoals elke vrouw). Het was voor haar ook ontspannen. 's Avonds zijn we iets klein in de Beershack gaan smullen en hebben naar de televisie gekeken in ons hotel.

Woensdag 4 november: Heel vroeg opgestaan want om 8 uur wou ik op mijn stage zijn. Joy en ik gingen samen naar de stage. Zij wou zelf ook eens in de klas van de Strong Foundation school op Khayalethu meedraaien. Bij aankomst werd mijn vriendin door iedereen van harte verwelkomd. Ik heb haar eerst een rondleiding gegeven en nadien zijn we samen naar het klasje gegaan. De jongens gingen blijkbaar om 9 uur vertrekken om bij iemand zijn thuis robots te maken. Mijn vriendin mocht meegaan. Ze vond het naar eigen zeggen, zeer leuk en interessant. Zo heeft ze ook meteen beter kennis kunnen maken met de 6 jongens van de school. Dit zijn ook de jongens waar ik telkens mijn sessie aan geef. Rond de middag kwamen ze allemaal terug. Ik had geregeld dat ik voor mijn sessie (want het was woensdag) met de jongens ging bowlen. Mijn vriendin kon meegaan voor extra begeleiding. Uiteindelijk zijn er nog 2 jongens extra meegegaan. Ik had zelf voorgesteld om dit te betalen en dit vond Mia in orde. Ik had de dag voordien gebeld om van 13:30 tot 14:30 een baan te huren. We kwamen iets vroeger aan dus heb ik samen met Joy voorgesteld dat de jongens elk drie spelletjes mochten spelen in het Nitropark. Je kan er tal van spelletjes spelen zoals racen met een auto of een brommer. Ook dit heb ik zelf betaald. De jongens genoten er enorm van. Nadien zijn we gaan bowlen. Dit vonden ze ook super leuk, maar na een tijdje had ik wel door dat het juist iets te lang duurde. Ze waren met 8 spelers dus moest iedereen een lange tijd wachten vooraleer hij terug aan de beurt was. Dit was voor sommige moeilijk. Geen enkele jongen heeft hierover geklaagd, maar ik zag het enthousiasme bij elke ronde wegzakken. Al bij al was het een zeer geslaagde sessie. Na de sessie zijn we terug naar Khayalethu gereden. We zijn ook onmiddellijk vertrokken, samen met Veerle, naar het huis van Connie en Gorden. We gingen namelijk terug naar de Townships en nadien naar het project 'De weggooi baby's' samen met Peter (van Amava). Toen we aankwamen, kregen we te horen dat de trip in de Townships niet doorging omdat het te gevaarlijk was die dag wegens stakingen. We zijn vervolgens alleen naar de weggooi baby's geweest. Dit is te vergelijken met de vondelingenschuif in BelgiĆ«. Er waren 9 baby'tjes aanwezig. 1 baby'tje was gevonden op straat en de rest waren telkens achtergelaten in het ziekenhuis en vervolgens komen ze in dit project terecht. We hebben een tijdje met de baby'tjes gespeeld. Er zat er eentje tussen die mijn vriendin onmiddellijk wou adopteren :). Na dit korte bezoek zijn we een wijntje gaan drinken bij Peter en Daphne thuis. 's Avonds zijn Joy en ik nog iets gezelligs gaan eten in restaurant Angelo's in de Stanley street (super lekker!).

Donderdag 5 november: We hebben wat langer geslapen en zijn terug gaan ontbijten in het restaurant tegenover ons hotel. Het was zeer warm weer. Wij zijn in de namiddag naar het strand gegaan waar Andreas en ik normaal gezien altijd henen gaan. We hebben wat in de zee gezwommen. Het was echt genieten! Nadien zijn we ook aan het strand tegenover ons hotel gaan zitten. Het waren serieuze hoge golven! 's Avonds zijn we naar boardwalk geweest. Het was er zeer gezellig en daar heeft Joy gezocht voor wat cadeautjes voor haar thuisfront. We hebben er ook genoten van de fonteinshow. Nadien heeft we snel iets gegeten in de Spur, want rond 20 u gingen we met mijn oma skypen (zit in een rusthuis). Dit was een zeer emotioneel, maar super leuk gesprekje. Mijn mama had hiervoor gezorgd. Toen was het al tijd om te gaan slapen!

Vrijdag 6 november: Onze laaste volledige dag samen! 's Morgens zijn we terug op dezelfde plaats gaan ontbijten en plots zag ik een hele school dolfijnen voorbij zwemmen. Dit was fantastisch om te zien. Nadien zijn we aan het strand gaan wandelen. Joy zijn op een dijk gaan zitten waar we surfers aan het werk zagen. Nadien heeft Joy beslist dat ze ook eens wou gaan surfen, want anders zou ze er spijt van krijgen. We zijn zijn dit dan ook gaan doen. Toen wij juist in het water zaten, kwam de wind op. De golven waar heel hoog. Dit was mijn tweede surfles. Het was zalig om te doen. Ik heb 2 keer volledig op het surfbord kunnen staan. Joy vond het ook zeker de moeite waard! 's Avonds zijn we voor de laatste avond nog eens gezellig gaan eten met ons tweetjes. We hebben er beide enorm van genoten.

Zaterdag 7 november: 's morgens vroeg opgestaan, rustig terug ingepakt, ons klaargemaakt om de laatste keer te gaan ontbijten en rond 11u zijn we gaan uitchecken. Nadien zijn we op ons gemakje vertrokken naar de luchthaven van Port Elizabeth. Om 13:30 vertrok Joy haar vlucht terug richting BelgiĆ«. Rond 13 u is ze naar haar gate gegaan. Het was een zeer zwaar en moeilijk afscheid voor ons beide. Ik ben blijven wachten tot ze moest gaan boarden, want ik zag haar nog steeds staan. Nadien heb ik een zeer zware dag gehad. Er was niemand thuis, want Andreas was nog steeds weg met zijn familie en de al de andere meisjes van het gastgezin waren samen op weekend. Ik ben alleen aan de zee gaan uitwaaien. 's Avonds heb ik samen iets gegeten met Amarines en haar vriend Thole (Nederlanders in het gastgezin). Zij hebben onbewust gezorgd voor wat afleiding.

Zondag 8 november; Ik was terug helemaal alleen in het gastgezin. In de namiddag heb ik buiten wat voor school zitten werken. Het is dringend tijd dat ik terug in het normale routine terecht kom, dat zorgt voor afleiding. Gisteren en vandaag heb ik echt last van heimwee. Ik trek mij natuurlijk wel op aan het gedacht dat mijn ouders volgende woensdag in Zuid-Afrika zijn voor 2 weken. Hier kijk ik naar uit. Morgen terug naar de stage. Dat zal ook voor de nodige afleiding zorgen.

Nog eens een grote DANK U aan mijn vriendin Joy, die heel wat geld heeft betaald om mij 6 dagen te kunnen zien! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten